جستجو در سایت

جاذبه های گردشگری آنتالیا

logo

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی آنتالیا

شهر آنتالیا از مهم ترین جاذبه های گردشگری واقع در غرب کشور ترکیه و شمال دریای مدیترانه می باشد. قدمت این شهر محبوب به 300 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. آنتالیا سرشار از مناظر طبیعی، ساختمان ها، بناهای تاریخی و کلیساها می باشد که همواره بازدیدکنندکان زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در زیر به شرح بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می پردازیم.

پارک آبی آکوالند (Aqualand)

پارک آبی آکوالند یک مجموعه بسیار بزرگ مشتمل بر بخش های مختلف، از جمله مکان های مفرح و محبوب آنتالیا می باشد. در این مکان مهیج با استفاده از تکنولوژی فیلم چند بعدی تجربه ی حس شنا کردن در اقیانوس امکان پذیر می باشد و لحظات خاطره انگیزی برای گردشگران فراهم می آورد. همچنین با استفاده از تکنولوژی تولید موج مصنوعی حس امواج طبیعی دریا قابل لمس است. سرسره های طولانی با مسیرهای دایره ای و مواج که به استخر اصلی منتهی می شود از جاذبه های مهیج پارک آکوالند می باشد.

پارک آبی آکوالند آنتالیا

 

تور کشتی (Kemer Yacht Tour)

تور کشتی آنتالیا شامل گشت دریایی برروی آب های مدیترانه می باشد. مسیر ارتباطی با اتوبوس به بندر کمر در 45 کیلومتری شهر آنتالیا میسر می باشد. علاوه بر گشت زنی و استفاده از منظره بی نظیر در هنگام توقف امکان شنا فراهم می باشد. صرف نهار برروی عرشه کشتی با منظره فوق العاده امکان پذید می باشد.

تور کشتی کمر

 

منطقه لاراکوند (Lara Kundu)

جدیدترین هتل های آنتالیا در این منطقه ساخته شده اند و این منطقه به سبب نزدیکی با فرودگاه و مرکز شهر از محبوبیت بالایی برخوردار است. تمامی هتل های این منطقه 5 ستاره می باشند.

منطقه لاراکوند آنتالیا

 

منطقه کمر (Kemer)

منتطقه کمر از سرسبزترین مناطقه آنتالیا می باشد. به واسطه ی وجود روستاهای با امکانات توریستی گردشگران طبیعت دوست بسیاری به این منطقه جذب می گردند.

منطقه کمر

 

سواحل لارا و کنتیالتی

ساحل لارا و کنتیالتی دو ساحل بسیار زیبا و محبوب آنتالیا می باشند. اسکوتر سواری از تفریح های ساحل لارا می باشد و پارک آبی سواحل کنتیالتی با تجهیزات بسیار زیاد محلی مناسب برای تفریح کودکان است همچنین استخر آبی با نمایش دلفین ها واقع در کنتیالتی مکانی سرگرم کننده می باشد. شهر کوچکی متشکل از تمامی اماکن دیدنی ترکیه به صورت ماکتی کوچک شده در این ساحل قرار گرفته است.

سواحل لارا و کنتیالتی

 

شهر قدیمی کلاچی

شهری پر پیچ و تاب همراه خانه هایی با معماری عثمانی و سقف های قرمز رنگ، کوچه های که هنگام پیاده روی، سنگ فرش های آن زیر پا ملموس می باشد، همگی از ویژگی های شهر قدیمی کلاچی است. میدان اصلی شهر با نام کاله کپیسی، قلعه، برج ساعت از جمله مکان های دیدنی این شهر می باشد.  همچنین مسجد محمت پاشا زیبایی چشم نوازی به این منطقه بخشیده است.

شهر قدیمی کلاچی

 

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا مکانی جذاب برای علاقه مندان به تاریخ می باشد. در این موزه تمامی آثار تاریخی آنتالیا به نمایش گذاشته شده است. برای آشنایی با تاریخ ترکیه بازدید از این مجموعه پیشنهاد می شود. خرابه های مربوط به دوران برنز تا بیزانس در قسمت باستان شناسی این موزه موجود است.

موزه آنتالیا

 

مناره یولی

مناره یولی از متفاوت ترین جاهای دیدنی آنتالیا می باشد. این مناره نشانی از معماری دوران سلجوقیان است. از دیگر جاذبه های این منطقه به مسجدی متعلق به قرن 14 میتوان اشاره نمود.

مناره یولی

 

دروازه هادریان

یکی از جاذبه های دیدنی آنتالیا دروازه هادریان می باشد. پس از بازدید امپراطور روم هادریانوس از آنتالیا، دروازه ای به نام او در خیابان اتاتورک ساخته شده است. این دروازه متشکل از سه طاق مرمری می باشد.

دروازه هادریان

 

قلعه رومیان

قلعه رومی با ارتفاع 14 متر واقع در پارکی نزدیکی بندر آنالیا می باشد. این قلعه به دلیل چشم انداز کاملی که به بندر آنالیا دارد در گذشته به منظور دیدبانی مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه پارک اطراف قلعه مکانی دل پذیر برای پیاده روی و لذت بردن از چشم انداز دریای مدیترانه و بندر آلانیا می باشد.

قلعه رومیان

 

آسپندوس

آسپندوس در گذشته آمفی تئاتر با گنجایش 15000 نفر در قرن دوم و سوم بوده است،که امروزه خرابه های آن قابل رویت می باشد. این جاذبه تاریخی و دیدنی در فاصله 47 کیلومتری شهر آنتالیا واقع گردیده است.

آسپندوس

 

پارک ملی المپیوس

پارک ملی المپیوس واقع در مجاورت سواحل دریای مدیترانه برای گردشگرانی که به منظور کمپینگ به این شهر سفر می کنند مکانی مناسب با امکانات کامل می باشد.

پارک ملی المپیوس

 

برج ساعت

برج ساعت تنها بازمانده از مجموع 80  برجی است که روزگاری برای دیدبانی و محافظت در این شهر ساخته شده بودند. این برج متشکل از دو طبقه مجزا با ظاهری متفاوت که طبقه پایین مستطیل شکل و طبقه بالا دایره شکل می باشد.

برج ساعت آنتالیا

 

شهر قدیمی فاسلیس آنتالیا (Phaselis)

یکی از مناطق تجاری حائز اهمیت در زمان اسکندر مقدونی شهر فاسلیس واقع در بین سه منطقه توریستی معروف آنتالیا از جمله روستای کمر، پارک ملی آنتالیا و الیمپوس می باشد.

شهر قدیمی فاسلیس آنتالیا

 

موزه آتاتورک

خانه ی آتاتورک اولین رئیس جمهور ترکیه که امروزه تبدیل به موزه و مکانی برای بازدید گردشگران می باشد ساختمانی سه طبقه با ظاهری بسیار ساده می باشد. این موزه در مجاورت پارک کارا اوقلو واقع گردیده است.

موزه آتاتورک

 

آبشارهای خروشان ماناوگات (Manavgat)

آبشار ماناوگات در 72 کیلومتر بعد از مرکز شهر آنتالیا واقع گردیده است. مکانی آرام و دل پذیر برای دوستدارن طبیعت به شمار می رود. رفتینگ، قایق سواری، بازدید از مزارع، آبشار دودن، رستوران و کافی شاپ های زیبا از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود.

آبشارهای خروشان ماناوگات

 

شهر باستانی میرا ترکیه (Myra Ancient City)

یکی از دیدنی ترین مناطق آنتالیا شهر باستانی میرا می باشد. نکته ی جالب در مورد این منطقه مدیترانه ای زمان پیدایش آن است که مشخص نمی باشد. اما باستان شناسان قدمت آن را به قرن یکم قبل از میلاد تخمین زده اند. از مراکز دیدنی این منطقه به آمفی تئاتر میرا با ظرفیت 1300 نفر میتوان اشاره نمود. همچنین گور دخمه های زمینی و صخره ای بسیاری در این منطقه موجود است که ورود به تمام آن ها مجاز نمی باشد.

شهر باستانی میرا ترکیه

 

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا (Saklikent Ski Resort)

پیست اسکی ساکلیکنت واقع در کوه توروس یکی از بهترین مناطق گردشگری برای دوستداران ورزش اسکی و پاراگلایدر می باشد. از امکانات این منطقه به تله سیژ، پاراگلایدر و مجموعه اقامتی می توان اشاره نمود.

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

 

تله کابین آنتالیا

تله کابین آنتالیا یکی از مهیج ترین تفریحات این منطقه برای گردشگران محسوب می شود. حرکت از ساحل دریا بر فراز آسمان و تماشای چشم انداز بی نظیر کوه های توروس و ساحل آبی مدیترانه از تجارب شگفت انگیز این منطقه به شمار می رود.

تله کابین آنتالیا

 

درختان پالم در جنگل های آنتالیا

درختان پالم از جمله جذابیت های بصری آنتالیا به شمار می رود. درخت پالم از گونه هایی است که در مناطق مدیترانه ای یافت می شود. به واسطه ی وجود درختان پالم این منطقه در تمام فصول از آب و هوای مناسبی برخوردار است. این درختان در موازات خط ساحلی شهر آنتالیا قرار گرفته است.

درختان پالم در در جنگل های آنتالیا

 

پاموک کاله

شیب های پله ای سفید رنگ این منطقه باعث محبوبیت و جذب گردشگران بسیاری شده است. پاموکاله چشم انداز متفاوت و زیبایی  در غرب ترکیه به وجود آورده است. 17 چشمه آب گرم در این منطقه قرار گرفته است. دمای آبی که از صخره های پاموکاله سرازیر می شود برابر با 35 درجه سانتیگراد است که همین امر سبب شده تمام این منطقه بر اثر رسوب املاح به حالت پنبه ای در بیاید، علت نامگذاری این منطقه به همین دلیل می باشد. جریان آب باعث پیدایش حوضچه هایی در اطراف پاموک کاله شده است، که مبنی بر گفته های نقل شده، آب داخل این حوضچه ها برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن موثر است. همین امر سبب جذب توریست ها به این منطقه می گردد.

پاموک کاله

 

غار کارائین

کشفیات و یافته هایی از جمله دندان و استخوان ها نشانی از این است که غار کارائین محل سکونت انسان های ما قبل تاریخ و دوره پارینه سنگی بوده است. برخی از کشفیات که از حفاری این غار به دست آمده در موزه ای اطراف همین منطقه به نمایش گذاشته شده است. غار کارائین مکانی ایده آل برای علاقه مندان به غارنوردی محسوب می شود. همچنین چشمه های کارستی از جمله جاهای دیدنی در اطراف این منطقه می باشد.

غار کارائین

 

چشمه کارستی

یکی از جاذبه های گردشگری اطراف آنتالیا چشمه کارستی می باشد. املاح موجود در آب این چشمه زیر زمینی در بازه ی زمانی دو میلیون ساله موجب پدید آمدن پلکانی شبیه به پاموک کاله شده است.

چشمه کارستی

 

منطقه گردشگری سیده

سیده از معروف ترین و محبوب ترین ساحل های گردشگری و همچنین منطقه ی تاریخی و باستانی به شمار می رود. این منطقه به دلیل سازه های تخریب شده باستانی، ساحل ماسه ای، فروشگاه های فراوان مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. تالار تاتر با ستون های زیبا از جمله مراکز دیدنی این منطقه به شمار می رود. از دیگر اماکن دیدنی این منطقه به معبد آپولو، گورستان و حمام رومی ها می توان اشاره نمود.

منطقه گردشگری سیده

 

پرگا

میدانی بزرگ، مملو از سنگ پرگا همراه با معابد نیمه تخریب شده همگی نشان از آن دارد که روزگاری صاحب عظمتی با شکوه بوده. پرگا روزگاری تحت فرمانروایی یونایی ها و بعد رومی ها بوده است. این منطقه از جمله مکان های کمتر شناخته شده می باشد، به همین سبب توریست های کمتری به این مکان می آیند. از مکان های دیدنی پرگا می توان به حمام های رومی، اکروپلیس، دروازه ی یونانی اشاره نمود.

شهر باستانی پرگا

 

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان